Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2015

«Η Οδύσσεια ενός Αναπληρωτή-Το Έργο σ’ Επανάληψη»

Είναι πλέον γνωστό σε κάθε ελληνική οικογένεια ότι με τους μηδενικούς διορισμούς στην εκπαίδευση, την αύξηση των αναγκών και τις συνταξιοδοτήσεις των τελευταίων 5 ετών, τα σχολεία μας βασίζονται σε μεγάλο μέρος στους συναδέλφους μας ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ. Το υπουργείο παιδείας όμως πως συμπεριφέρεται σε αυτούς τους ανθρώπους;

 Στους ανθρώπους που αναθέτει την καλλιέργεια αξιών και αρχών στη νέα γενιά; Στους ανθρώπους που ενώ γυρίζουν όλη την Ελλάδα για να προσφέρουν παιδεία και μόρφωση, δεν τους δίδεται κανένα κίνητρο, καμία ουσιαστική αμοιβή; Πως συμπεριφέρεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν και στηρίζουν τα ολιγοθέσια σχολεία της χώρας μας, τα ολοήμερα τμήματα, τους ανθρώπους που στελεχώνουν τις δομές της αντισταθμιστικής αγωγής (ειδικά τμήματα, παράλληλες στηρίξεις, τμήματα υποδοχής κλπ), και αποτελούν περίπου το 1/3 του μάχιμου εκπαιδευτικού κόσμου; Που ακόμα κι αν βρίσκονται σε ένα καθεστώς ομηρίας, σε ένα καθεστώς μόνιμης ανασφάλειας δίνουν την ψυχή τους στα παιδιά μας, στη νέα γενιά, στο μέλλον μας!

1.      Το Υπουργείο (καμιάς ηγεσίας τα τελευταία μνημονιακά χρόνια) δεν αναγνώρισε τελικά όλη την προϋπηρεσία των αναπληρωτών μέχρι σήμερα. Συγκεκριμένα, δεν αναγνώρισε συνολικά την προϋπηρεσία των αναπληρωτών συναδέλφων κατά την περίοδο 2010-2015 αλλά μόνο για το διάστημα 2012-2015, μοριοδοτώντας στο διπλάσιο την προϋπηρεσία μόνο κατά την ίδια περίοδο. Άλλωστε  η προηγούμενη πολιτική ηγεσία Λοβέρδου επικαλούνταν το «κλείδωμα» των πινάκων με βάση τον νόμο 3848/2010 και νομοθέτησε την αναγνώριση της προϋπηρεσίας κατά τα έτη 2012-2014, με πρόσχημα την μη διενέργεια διαγωνισμού ΑΣΕΠ, και οι συνάδελφοι που κράτησαν όρθια τα σχολεία από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη ας κόψουν το λαιμό τους!

2.      Το Υπουργείο διατήρησε τον τιμωρητικό διετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση παραίτησης ή άρνησης ανάληψης υπηρεσίας. Παρότι τα τελευταία χρόνια αρκετοί συνάδελφοι αναπληρωτές και μάλιστα και μειωμένου ωραρίου οδηγήθηκαν σε αναγκαστική παραίτηση ή άρνηση ανάληψης υπηρεσίας, καθώς κατά κανόνα καλούνταν να εργαστούν σε απομακρυσμένα ή δυσπρόσιτα σχολεία στο μέσο της σχολικής χρονιάς, πέρα από κάθε οικογενειακό προγραμματισμό και  όταν πολλές φορές ήδη ετεροπασχολούνταν ή αδυνατούσαν οικονομικά να επιβιώσουν συντηρώντας και την οικογένειά τους.

3.      Το Υπουργείο δε δίστασε ακόμη στις 6 Σεπτεμβρίου 2014 να κάνει τις πρώτες προσλήψεις αναπληρωτών γενικής αγωγής και τακτικού προϋπολογισμού και μέσω ΕΣΠΑ για τα ολοήμερα σχολεία, βγάζοντας την ίδια μέρα την ανακοίνωση πρόσληψης, αλλά παράλληλα καλώντας τους συναδέλφους να παρουσιαστούν με μία μέρα διαφορά. Αυτό σημαίνει στην πράξη πολλές θέσεις διαφορά στον πίνακα των αναπληρωτών. Θίγει 1.007 συναδέλφους μας και φυσικά όσους άλλους μπορεί να προκύψει εάν δεν καθιερωθεί μια ασφαλιστική δικλείδα.

4.      Το  τελευταίο διάστημα μάλιστα κλήθηκαν ξανά οι συνάδελφοι αναπληρωτές στις διευθύνσεις ώστε να επικαιροποιήσουν τις αιτήσεις που είχαν καταθέσει πριν ένα μήνα και  όσοι επιθυμούν να τις αλλάξουν. Αυτό συνέβη γιατί κατά την έκδοσή τους δεν είχαν εκδοθεί σε ΦΕΚ!!! Είναι πράγματι αποδεκτό να περνούν οι συνάδελφοι αυτή την ταλαιπωρία και να πληρώνουν την ανοργανωσιά, την επιπολαιότητα  και την προχειρότητα του υπουργείου παιδείας;

5.      Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, προέκυψε και εμπλοκή στο ζήτημα με την προκήρυξη εκλογών και την ανάληψη καθηκόντων της υπηρεσιακής κυβέρνησης. Εκκρεμούσε αίτημα στο ΣτΕ για να  εξαιρεθεί η εκπαίδευση από την απαγόρευση των υπηρεσιακών μεταβολών, κι αυτό σημαίνει στην πράξη πως η 11η Σεπτεμβρίου έφτασε και το πρώτο κουδούνι ΔΕΝ θα ηχήσει σε πολλά σχολεία της χώρας μας. Η διαδικασία θα ξεπεράσει σε προηγούμενη κάθε άλλη χρονιά και θα φτάσουμε τέλη Σεπτεμβρίου να μπορούν να γίνουν οι πρώτες προσλήψεις…

Αρκετά πια με την ταλαιπωρία των συναδέλφων μας αναπληρωτών, αρκετά με τους πειραματισμούς με τα σχολεία μας, αρκετά με την κοροϊδία της ελληνικής κοινωνίας.

Καμιά ηγεσία στο υπουργείου παιδείας δε φάνηκε να προσπαθεί να διορθώσει τις μορφές ελαστικής εργασίας στις οποίες εξαναγκαζόμαστε να δουλέψουμε όλοι οι αναπληρωτές, που τι τραγελαφικό λόγω των τεράστιων οργανικών κενών σημαίνει πλέον πως αναπληρώνουμε τους ίδιους τους εαυτούς μας!

Καμία πολιτική ηγεσία τα τελευταία χρόνια δεν έδωσε προτεραιότητα στη δημόσια παιδεία. Με το πρόσχημα των μνημονιακών δεσμεύσεων σταμάτησαν οι διορισμοί, αυξήθηκε το ωράριο,  έκλεισαν σχολεία, οι μαθητές στα τμήματα έγιναν 30, έπαψαν να λειτουργούν βασικές υποστηρικτικές δομές…
Τα σχολεία αύριο ανοίγουν με  πάνω από 20.000 κενά σε εκπαιδευτικό δυναμικό, που δεν είναι εκτίμηση των σωματείων αλλά γεγονός που αναγκάστηκε να επιβεβαιώσει και η ηγεσία του υπουργείου.

Κι εσύ συνάδελφε αναπληρωτή, σήμερα βρίσκεσαι για δεύτερη φορά μέσα σε ένα μήνα στην ουρά, μαζί με 90.000 άλλους συναδέλφους σου εκπαιδευτικούς, περιμένοντας να κάνεις την αίτησή σου. Για την ταλαιπωρία σου όμως, για το γεγονός ότι σου έχουν αφαιρέσει το δικαίωμα της αξιοπρεπούς και μόνιμης εργασίας, για τον εμπαιγμό που υφίστασαι, για την αγανάκτηση που νιώθεις, για την οικονομική και ψυχική σου εξαθλίωση, πρόσεχε(!) υπάρχουν συγκεκριμένες ευθύνες και αυτές οι ευθύνες δεν πρέπει να αποδοθούν στο διπλανό σου…
Η επιλογή είναι δική σου: ή θα διαλέξεις τον αδιέξοδο δρόμο του αλληλοσκοτωμού και κανιβαλισμού ή ενωμένοι θα διεκδικήσουμε μαζί με όλο τον κόσμο της εκπαίδευσης τα εργασιακά δικαιώματα όλων των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των παιδιών. Ή θα βαδίσεις χωριστά εναντίον όλων και στο τέλος θα ηττηθούμε καθολικά ή θα παλέψουμε συλλογικά ως συνάδελφοι για να κερδίσουμε όσα δικαιούμαστε και αξίζουμε.

ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΜΟΝΗ, ΚΑΜΙΑ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΑΝΑΦΑΙΡΕΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ ΓΙΑ:
-                      ΣΤΑΘΕΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ, ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ, ΠΛΗΡΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΤΑ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΡΙΖΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ ΓΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΩΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ, ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΗΡΓΗΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΜΕΝΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑΞΕΩΝ.

-                      ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΓΕΝΝΑΙΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΓΙΑ ΕΓΚΑΙΡΕΣ ΜΑΖΙΚΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΝΑΚΟΙΝΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΚΕΝΑ, ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΣ ΜΙΣΘΟΥΣ, ΠΛΗΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ – ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ – ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΑΜΕΣΗ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΕΝΟΙΚΙΟΥ, ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ, ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ, ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΖΩΗΣ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ, ΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ.

-                      ΟΛΟΠΛΕΥΡΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΕΝΙΑΙΟ ΔΩΔΕΚΑΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΑΞΙΟ  ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΡΑΜΑΤΩΝ ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.


Η ΕΛΠΙΔΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ
ΣΤΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ!
-