Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2016


ΘΕΜΑ: ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΕΛΜΕ

      Παρά τη φαινομενική “υπεράσπιση” του δημόσιου σχολείου από το υπουργείο στη συζήτηση για την Παιδεία στη Βουλή, την περασμένη εβδομάδα, απέναντι στον παλιάς κοπής θατσερισμό της Ν.Δ, η σύγκλιση των μνημονιακών δυνάμεων στο πεδίο του σχολείου δεν μπορεί να κρυφτεί. Ευελιξία, ελαστική απασχόληση, μείωση των εκπαιδευτικών δαπανών, αυτονομία και επιχειρηματική λειτουργία των σχολικών μονάδων, εντατικοποίηση των ταξικών φραγμών στο λύκειο είναι οι κοινές θέσεις τόσο του υπουργείου ,όπως αυτές αποτυπώνονται στα πορίσματα του Εθνικού Διαλόγου και στην καθημερινή του εκπαιδευτική πολιτική, όπως και στις θέσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

      Αποδεικνύεται στην πράξη ότι ο μοναδικός στόχος του σχολείου Φίλη είναι η υλοποίηση στην πράξη του φτηνού σχολείου της αγοράς με βάση τις οδηγίες ΟΟΣΑ-Ε.Ε-ΔΝΤ, όπου τα κενά εκπαιδευτικών με μαγικό τρόπο μετατρέπονται σε εκπαιδευτικά πλεονάσματα! Το ευέλικτο και ταξικό σχολείο που λειτουργεί περισσότερο σαν εργοστάσιο κατανομής εκπαιδευτικών, συχνά ασύνδετων μεταξύ τους αντικειμένων και αποδοτικής αξιοποίησης εργασιακών ωραρίων.  Η εκπαιδευτική διαδικασία ποσοτικοποιείται πλήρως και καθορίζεται αποκλειστικά από το άθροισμα των διαθέσιμων ωρών του εκπαιδευτικού προσωπικού και όχι στη βάση ενός ενιαίου μορφωτικού σχεδίου. Ένας «εκπαιδευτικός χυλός» όπου ανακατεύονται όλα χωρίς παιδαγωγικές αρχές!

        Η μόνη διέξοδος στην αντιεκπαιδευτική αυτή πολιτική είναι η ΕΝΟΤΗΤΑ όλου του κλάδου, η αλληλεγγύη του πέρα από οποιαδήποτε συντεχνιακή λογική και ο ανυποχώρητος αγώνας για την ανατροπή των υπουργικών αποφάσεων Φίλη, από την οπτική της υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου, του δικαιώματος στην εργασία και στη μόρφωση.

        Στηρίζουμε απερίφραστα των αγώνα των εκπαιδευτικών της ΕΛΜΕ ενάντια στην υποβάθμιση της ΤΕΕ και στεκόμαστε στο πλευρό τους  για τη διεκδίκηση ισότιμης πρόσβασης  των μαθητών στη δημόσια εκπαίδευση. Είναι ολοφάνερο πως η μη έγκριση ολιγομελών τμημάτων, ειδικά στα νησιά που δεν υπάρχουν άλλες διέξοδοι επαγγελματικής κατάρτισης, θα αποκλείσει ένα τεράστιο αριθμό παιδιών από τους επαγγελματικούς τομείς που θέλουν να ακολουθήσουν, και αδιαμφισβήτητα θα οδηγήσει σε μαθητική διαρροή!!

Οι διεκδικήσεις αυτές μας αφορούν όλους.