Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2017



ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΧΡΩΣΤΑΓΑΝ, ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΒΟΔΙ:
ΔΙΕΤΗΣ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΞΑΝΑ;
ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΚΑΘΕ ΙΔΕΑΣ ΤΩΡΑ!
Σύμφωνα με διαρροές στον τύπο από κύκλους του υπουργείου παιδείας ο υπουργός Γαβρόγλου πρόκειται να καταθέσει σήμερα νομοθετικές διατάξεις και για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ο διάλογος του υπουργείου με τους δανειστές εν όψει δεύτερης αξιολόγησης, την Ε.Ε., τον ΟΟΣΑ και τα επιχειρηματικά συμφέροντα καλά κρατεί και δίνει καρπούς στη διάλυση εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων.
Ετοιμάζονται άλλη μια φορά να φέρουν τα πάνω-κάτω βγάζοντας λαγούς και έκτακτα φιρμάνια υπολογίζοντας στον αιφνιδιασμό. Η ένταση του ελέγχου για την υποταγή μαθητών κι εκπαιδευτικών είναι ξεκάθαρη μέσα από τα μέτρα:
§  Οι μαθητές φακελώνονται για όλη τη διάρκεια της μαθητικής τους πορείας μέσα από τον ενιαίο αριθμό μαθητή, που έρχεται να συμπληρώσει όπως φαίνεται τη λειτουργία του my-school.
§  To μεταλυκειακό έτος της  μαθητείας υπάγεται στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας, για να μπουν μπροστά τα τοπικά σύμφωνα μαθητείας του ΕΣΠΑ 2014-2020 σύμφωνα με τις ανάγκες των τοπικών επιχειρήσεων. Κι έτσι το υπουργείο ετοιμάζεται να γίνει γραφείο ενοικίασης εργαζομένων των 17,12 ευρώ μεικτά την ημέρα, 75% κάτω από το ημερομίσθιο του ανειδίκευτου εργάτη, κάνοντας το καλύτερο δώρο στους εργοδότες που βλέπουν τους εργαζόμενους των 700 και 800 ευρώ ως υψηλόμισθους.
§  Διατηρείται το πλαφόν της επταετίας για τη βαθμολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας μετά τον διορισμό, ενώ κόβεται η αναγνώριση της προϋπηρεσίας που δεν ορίζεται ως πραγματική δημόσια για τους αναπληρωτές. Το γεγονός ότι το υπουργείο παιδείας απασχολεί αναπληρωτές με πραγματική διδακτική προϋπηρεσία που υπερβαίνει τα 10 χρόνια φαίνεται ότι αποδεικνύεται κοστοβόρο για τους γκουρού της δημοσιονομικής λιτότητας. Αναρωτιόμαστε αν αυτό θα σημάνει πλαφόν στην αναγνώριση της προϋπηρεσίας των  αναπληρωτών και αναζήτηση αχρεωστήτως καταβληθέντων, όπως την περσινή χρονιά. Άλλωστε το φετινό αλαλούμ και η καθυστέρηση των Μ.Κ. κάθε άλλο παρά μας καθησυχάζει.
§  Πλαφόν μπαίνει και στις ώρες απασχόλησης στα καλλιτεχνικά σχολεία με «ευέλικτο» ωρομίσθιο που καθορίζεται κάθε φορά από κοινή απόφαση υπουργείου οικονομικών και παιδείας. Μήπως θέλουν να μας θυμίσουν ότι οι καλλιτέχνες είναι συνηθισμένοι από φτώχεια κι ανύπαρκτα εργασιακά δικαιώματα;
§  Ανοίγει η (υποχρεωτική;) διάθεση νηπιαγωγών στους παιδικούς σταθμούς και φαίνεται ότι στέλνουν  τη δίχρονη προσχολική, μαζί με τις/τους συμβασιούχους στους σταθμούς για περίπατο.
§  Οι γυμναστές διατίθενται και στα κολυμβητήρια. Τα κάνουν όλα και συμφέρουν θέλουν να μας πουν, έχουν συνηθίσει στο τρέξιμο.
§  Οι μετακινήσεις για τις κοινές ειδικότητες πρωτοβάθμιες και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανοίγουν όχι μόνο για το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη, αλλά για οποιαδήποτε στιγμή εντός του έτους. Συνήθισαν οι ειδικότητες να γυρνοβολάνε σε 5 (ή και παραπάνω πέρα από την πρόβλεψη του νόμου) σχολεία, για να μην πλήττουν λοιπόν ας μετακινούνται και ανά βαθμίδα, μια στη Γ’ Λυκείου μια στην Α’ Δημοτικού κάθε στιγμή του έτους.
§  Πλαφόν μπαίνει και στα δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν στα γενικά σχολεία, αφού η μείωση των μαθητών ανά τμήμα συναντά νέα εμπόδια (μείωση έως τους 22 μαθητές μόνο αν στο τμήμα φοιτούν μαθητές με 2 διαγνώσεις εκτός ειδικών μαθησιακών δυσκολιών ή αν φοιτούν 4 μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες κι εφόσον στο σχολείο, δεν υπάρχει τμήμα ένταξης). Έτσι φαντάζεται το υπουργείο τη συνεκπαίδευση, με παιδιά που χάνονται σε πολυπληθή τμήματα χωρίς τις στοιχειώδεις δομές ειδικής εκπαίδευσης εντός των γενικών σχολείων.
Κι έρχεται το απόγειο της αλητείας, επαναφέρουν τη διετή διαγραφή από τους πίνακες σε περίπτωση παραίτησης ή μη ανάληψης υπηρεσίας. Δε μας είπαν όμως ποια είναι η πρόβλεψη του υπουργείου για τις αναπληρώτριες , τους αναπληρωτές που αρρωσταίνουν, εγκυμονούν, κάνουν παιδί ή αντιμετωπίζουν έκτακτα οικογενειακά προβλήματα κι αναγκάζονται σε παραίτηση. Δε μας είπαν επίσης, γιατί ένας αναπληρωτής που προσλαμβάνεται Γενάρη ή Φλεβάρη πρέπει να παρατήσει τη ζωή του, να πληρώσει μετακομίσεις και να χρηματοδοτήσει ουσιαστικά τη δουλειά του, αφού οι μισθοί που θα πάρει δε θα φτάσουν ούτε για τις μετακινήσεις του. Άλλαξαν πολλά από πέρυσι που η ίδια κυβέρνηση νομοθέτησε την κατάργηση της διετούς διαγραφής; Εμείς θα πούμε όχι, οι αναπληρωτές εξακολουθούν να προσλαμβάνονται σε δόσεις και τα κενά στα σχολεία καλύπτονται με το σταγονόμετρο. Αν κάτι άλλαξε είναι ότι εξανάγκασαν αναπληρωτές να δηλώσουν μια περιοχή και μόνο (περίπτωση πρόσθετης διδακτικής στήριξης)  καταστρατηγώντας άλλη μια φορά τους πίνακες των αναπληρωτών.
Γιατί ξαναγυρνούν στη διετή διαγραφή; Γιατί ο κυνισμός τους έχει χτυπήσει κόκκινο. Ο αναπληρωτής ως εργαζόμενος πρέπει να είναι υπάκουος, έτοιμος να μετακινηθεί οπουδήποτε ανά πάσα στιγμή, χωρίς προσωπική ζωή και βασικά εργατικά δικαιώματα. Πρέπει να παραιτείται από το δικαίωμά του στη δουλειά όση προϋπηρεσία κι αν έχει, αφού έχει δουλέψει στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. Λογαριάζουν όμως χωρίς τον ξενοδόχο. Η οργή μας έχει αρχίσει να ξεχειλίζει. Οι διορισμοί που μια είναι να ανακοινωθούν μες στη βδομάδα, μια αναβάλλονται για να μπουν σε τριετή πλάνα, τα σχέδια διαπραγμάτευσης που μια υποβάλλονται, μια δεν υποβάλλονται, για να καταλήξουν πάντα σε ναυάγιο, η αδιοριστία που «σπάει» με διορισμούς που θα έπρεπε να έχουν γίνει 10 χρόνια σχεδόν πίσω, τα νέα συστήματα διορισμών χωρίς διορισμούς, για να ανακατευτεί η τράπουλα των αναπληρωτών, ώστε να σπάσει η άτυπη επετηρίδα στους πίνακες των αναπληρωτών και να δουλεύουμε μια ο ένας μια ο άλλος όπως στα κοινωφελή, μας έχουν κυριολεκτικά κουράσει. Θέλουμε μόνιμη-σταθερή δουλειά με δικαιώματα σε ένα σχολείο που θα λειτουργεί στη βάση των αναγκών των μαθητών μας!
 Καλούμε:
§  Τους συναδέλφους σε επαγρύπνηση. Απευθυνόμαστε στα σωματεία μας και διεκδικούμε τα εργασιακά μας δικαιώματα!
§  Τα εκπαιδευτικά σωματεία να οργανώσουν τον αγώνα ενάντια στην περαιτέρω ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών και την καταπάτηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας

§  Τις ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να υπερασπιστούν το δημόσιο σχολείο, τα δικαιώματα μαθητών, μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών απαιτώντας την απόσυρση των μέτρων και λαμβάνοντας πρωτοβουλία για την ακύρωση κάθε ανάλογης σκέψης